Raamatu teravik on suunatud poliitikasoovitustele, millest mitmed on hariduspoliitika kujundamise või elluviimisega seotud, aga mitte ainult. Lisaks pakub raamat sissevaadet nii õpetajateleõppejõududele kui ka vanematele ning otsib vastust küsimusele, mis teeks Eesti koolisüsteemi paremaks.
Muidugi juba see tõdemus, mida pidada heaks või paremaks koolisüsteemiks, on ise tähendustest, eri distsipliinide ütlustest ja maailmavaadetest tulvil.
Sisukord:1. Sissejuhatus: hariduse mõõtmine kui poliitiline küsimus
2. Haridus kui sotsiaalpoliitika
3. Haridus kui integratsioonipoliitika: heaks kodanikuks kasvamine
4. Haridus kui tööturupoliitika: oskuste režiimid
5. Finantseerimispoliitika ja haridus
6. Haridus kui perepoliitika
7. Haridus kui õig(l)uspoliitika
8. Haridus kui parteipoliitika: millist hariduskorraldust valijad tahavad ja mida parteid pakuvad
9. Haridusreformid
10. Kokkuvõte: haridus kui hariduspoliitika